That time is at Orly Airport when he was a child before the war, seeing a woman off in the distance on the outdoor viewing platform. Nine years before Hollis Frampton’s Nostalgia and Poetic Justice used still images to examine the question of cinema temporality, Chris Marker composed La Jetee (1962) almost entirely of still shots. The tale of a man, a slave, sent back and forth, in and out of time, to find a solution to the world's fate, to replenish its decreasing stocks of food, medicine and energies, and in doing so, resulting in a perpetual memory of a lone female, life, death and past events that are recreated on an airport jetty.It's post-WWIII Paris, where nuclear radiation has devastated life on the surface, driving most survivors underground. On his trips between the present and this specific time in his past, he, as an adult, is able to develop a relationship with this woman. The first is when he was a young boy on the observation deck at Orly airport where he saw a man shot and killed. The violent scene that upset him, and whose meaning he was to grasp only years later, happened on the main jetty at Orly, the Paris airport, sometime before the outbreak of World War III. La Jetée’s great theme of the transporting power of images finds striking form in the film’s concatenation of still shots, but the voice-over narration never fully prepares for these shots, which therefore always verge on surprise encounters. This fond memory is despite him realizing that a man died at that time, that knowledge which is only deep in his subconscious. The story of a man forced to explore his memories in the wake of World War III's devastation, told through still images. La Jetée (1962) Plot. La Jetee is what Rosenstone would refer to as an innovative drama. The man has two recurring images of his youth. The main character’s run is paralyzed and trapped in time. Der Mann mit der intensiven und mysteriösen Kindheitserinnerung wird daraufhin als Versuchsperson ausgesucht. Der im 35-mm-Format gedrehte Schwarzweißfilm ist von Alf… 1996 wurden die Bilder des Films mit dem französischen und englischen Text außerdem von http://www.clermont-filmfest.com/00_templates/page.php?m=73 (Link nicht abrufbar)

While the film is short, it is dense with meaning.

Tatsächlich kann er die Menschen der Zukunft überzeugen, ihm als Hilfe für die Menschheit seiner Zeit ein „Kraftwerk“ mitzugeben. Dort trifft er die Frau, in die er sich verliebt hat – auf eben jener Flughafen-Aussichtsplattform seiner Erinnerung. Nach seiner Rückkehr in die Gegenwart gelangt er jedoch zu der Überzeugung, lediglich als Mittel zum Zweck für die Wissenschaftler gedient zu haben und bald exekutiert werden zu sollen.

The story of a man forced to explore his memories in the wake of World War III's devastation, told through still images.Time travel, still images, past, present and future and the aftermath of World War III.
Both images are of great importance to him as he learns just who and what they are.In a devastated Paris in the aftermath of WWIII, the few surviving humans begin researching time travel, hoping to send someone back to the pre-war world for food, supplies and maybe a solution to their dire position. They generally use prisoners as guinea pigs because of the physical and emotional toll of the experiments. These images are accompanied by transitions as well as soundtrack, and a narrator tells the story of what the images mean.

Der Film erlangte Mitte der 1990er Jahre größere Bekanntheit und wurde in den USA unter den ausländischen Erzählt wird die Geschichte eines namenlosen Mannes, der in seiner Kindheit am Flughafen Paris-Orly auf einer Aussichtsplattform eine Frau gesehen hat, die ihn jahrelang fasziniert; erst später wird ihm klar, dass er auf dieser Plattform an jenem Tag auch einen Mann sterben sah. Showing all 5 items Jump to: Summaries (5) Summaries. Es beginnt eine ungewöhnliche Liebesgeschichte, während sich der Mann nie ganz sicher ist, ob er die Zeit in der Vergangenheit nur träumt.
Can it be sustained through the time travel, and/or do the scientists have a grander plan for him related to this strong memory?Told mostly through a series of photos and with a voice-over narration, this is the story of a man in a post World War III Paris who is sent back in time. La Jetée : ciné-roman. Stattdessen aber ist es sein Wunsch, in die Zeit seiner Kindheitserinnerung zurückzukehren. Am Rande des Rollfelds (Originaltitel: La Jetée) ist ein preisgekrönter Science-Fiction-Kurzfilm des französischen Filmemachers Chris Marker aus dem Jahr 1962. Doch noch während er auf sie zu läuft, wird er von einem Agenten der Wissenschaftler erschossen, der ihn verfolgt hat, und begreift, dass er selbst der Mann ist, dessen Tod er als Kind auf der Plattform gesehen hatte.

This is the story of a man, marked by an image from his childhood. Als die Versuche zufriedenstellend beendet werden, schicken die Wissenschaftler den Mann stattdessen in die Zukunft, wo er als Ziel der Versuche um Hilfe bitten soll. Die Experimente verlaufen in der Tat erfolgreich, und er kann während Aufenthalten in der Vergangenheit die Frau seiner Erinnerung treffen. The opening shot of La Jetee creates the illusion of time through zoom out.

The second image is that of a beautiful woman.

In einer Art Vision kommuniziert er mit den zukünftigen Menschen, die bereit sind, ihn als Teil ihrer Gemeinschaft zu akzeptieren.

It is filmed entirely in black and white and is a “photo roman,” a photographic novel consisting of only a series of still images. One specific prisoner they choose because he has such a strong emotional attachment to one specific memory from his past, which they believe will make it easier for him to endure the travel if they send him back to that specific time.

One man is haunted by a vague childhood memory that will prove fateful.It looks like we don't have a Synopsis for this title yet. There are generally two categories of survivors, the victors who control what happens and the prisoners who are at the mercy of the victors.